כבעלי עסקים קטנים, האתגר של מציאת איזון בין העסק לבין החיים האישיים הוא קריטי.
נרחיב על אסטרטגיות מעשיות ליצירת איזון בריא ופרקטי:
- גבולות ברורים-
– נקבע לוח זמנים יומי שעות עבודה מוגדרות.
– נקצה מרחב עבודה נפרד בבית (במידה ואנחנו עובדים מהבית).
– נלמד לומר “לא” להזדמנויות שאינן מתאימות לסדרי העדיפויות שלנו (אתגר לא פשוט).
– נגדיר כללים ברורים ונתאם ציפיות עם משפחה ולקוחות לגבי הזמינות שלנו.
- ארגון וניהול זמן-
– נשתמש בכלי ניהול פרויקטים כמו Trello או גאנט באקסל לתכנון משימות.
– ניישם את שיטת ה-Pomodoro: לעבוד 25 דקות של ריכוז מלא, ואז לקחת הפסקה קצרה.
– נתעדף משימות לפי דחוף וחשוב.
– נקצה זמן יומי לטיפול במיילים ותשובות ללקוחות.
- האצלת סמכויות-
– נזהה משימות שאפשר להאציל לעובדים או לקבלני משנה.
– נשקיע זמן בהכשרת אחרים לבצע משימות באיכות שחשובה לנו.
– נפתח אוטומציות בתהליכים שלנו שיאפשרו לאחרים לעבוד באופן עצמאי.
- זמן איכות למשפחה-
– נקבע “זמן משפחה קדוש” – שעות או ימים ללא הפרעות מהעבודה.
– נתכנן פעילויות משפחתיות מראש, נתייחס אליהן ברצינות ונשריין ביומן.
– נהיה נוכחים באופן מלא בזמן המשפחה – נרחיק טלפונים ומחשבים (למרות שהן חלק מהגוף שלנו כבר).
– נשתף את המשפחה בחוויות מהעסק כדי ליצור הבנה והערכה הדדית ובאופן פלא נקבל שיתופים גם מהם.
- “טיפוח” עצמי-
– נקבע שגרת אימונים קבועה לשמירה על בריאות פיזית ונפשית.
– נקדיש זמן גם לתחביבים ופעילויות שלא קשורות לעבודה.
– נתרגל מדיטציה או מיינדפולנס להפחתת לחץ (למי שמתחבר כמובן, למרות שבעת הזאת מומלץ מאד גם למי שפחות מתחבר).
-נשמור על קשר עם חברים ורשת תמיכה מחוץ לעסק.
-למידה והתפתחות מתמדת- נקרא ספרים, נשתתף בסדנאות על ניהול זמן ואיזון חיים. נתייעץ ונלמד מניסיונם של יועצים.
- גמישות-
– נבצע הערכה תקופתית של האיזון שלנו ונבצע התאמות לפי הצורך (הגוף לרוב יתריע לנו).
– נהיה פתוחים לשינויים בשגרה כשמתעוררים אתגרים או הזדמנויות חדשות.
– נפתח תוכניות גיבוי לטיפול במצבי חירום בעסק או במשפחה.
לסיכום, חשוב לזכור שאיזון מושלם הוא נדיר – ולכן חשוב שנתמקד בשיפור מתמיד. מציאת איזון היא מסע מתמשך שדורש תשומת לב, תכנון וגמישות.
איזון בריא הוא השקעה לטווח ארוך גם בהצלחת העסק ויותר חשוב באיכות החיים שלנו.
שנמשיך למקסם את הפוטנציאל הכלכלי והעסקי שלנו 🙏